برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در ماهان

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهان، از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی هم‌زمان با هفته وحدت و دفاع مقدس در این شهر خبر داد.

به گزارش میراث آریا، امین ماهانی گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی با هدف جذب بیشتر گردشگران، ایجاد انگیزه و تشویق مشارکت کنندگان محلی و ترویج هنرها و بازی‌های بومی، در صحن آرامگاه شاه‌نعمت‌الله‌ولی ماهان همزمان با هفته وحدت و دفاع مقدس با حضور مسئولان شهر و بخش شروع به فعالیت کرد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی ماهان افزود: از دیگر اهداف دنبال شده این جشنواره همگرایی و استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در حوزه گردشگری، شناسایی و تقویت بازی‌های های بومی و محلی و احیای سنت‌ها، آیین‌ها، آداب و رسوم، الگوسازی و ترویج جشن‌ها و گردشگری رویداد محور، معرفی بازی‌ها و سرگرمی‌ها بومی و محلی، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و جذب گردشگران با هدف رونق اقتصادی و توسعه گردشگری شهر ماهان است.

او در ادامه بیان کرد: در کنار جشنواره بازی‌های بومی محلی، ۱۲ غرفه به ارائه صنایع دستی و محصولات محلی پرداخته و این جشنواره از ۲۹ شهریور به مدت ۵ روز در آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی ماهان میزبان گردشگران و علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100048
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha